Isoäidinneliöitä on syntynyt vauhdikkaasti 7 veljeksestä. Aloitin viikko tai pari sitten ja aina sopivan hetken tullen olen tarttunut koukkuun. Nyt on muuten monissa kaupoissa kausipoistoja edullisesti tarjolla, joten niihin olen minäkin tarttunut. 7 veljeksen puikko- ja koukkusuositus on 4 mm, mutta itse olen käyttänyt virkkaamiseen Novitan 5 mm muovista koukkua. Kerroksia olen ruutuihin tehnyt viisi, ja silloin ruuduista on tullut kooltaan noin 15 cm x 15 cm. Ruuduista on tulossa torkkupeitto, mutta vielä en ole päättänyt tuleeko siihen ruutuja 7x9, 7x10 vai ehkä 8x10. Yhdestä 150 g kerästä näyttäisi violetti-vihreän kasan perusteella tulevan hiukan reilu 9 ruutua, joten tähän mennessä ostamistani 7 kerästä tulisi siis 63 ruutua. Peiton kokoa kasvattaa tietysti myös yhdistäminen, joten mahdollisesti 7x9 ruutua voisi olla kaikin puolin paras koko (n. 105 cm x 135 cm). Nyt ruutuja on valmiina 20 kpl, joten ehkä tässä tapauksessa saadaan jopa valmista joskus!

Kuvasta puuttuu neljäs raitavärisekoitus, joka on ruskea-beige-harmaa-valkoinen. Vähän synkeä, mutta sopii näiden muiden vastapainoksi ja lisäksi palojen yhteenvirkkaamiseen olen ostanut vaihtoehdoiksi pinkkiä ja vaaleanvihreää. Inspiraatiota peittoon on antanut mm. Muruhuttu-blogin kaunis kirjava peitto.

Torstaina ja perjantaina olin jo töissä kokoustamassa ja valmistelemassa koulun alkua. Lukujärjestyksessä oli vielä ongelmia ym. asioita jotka saivat minut hermostumaan. Eilen sain onneksi omia kurssejani setvittyä järjestykseen ja mietittyä hiukan toteutuksia. Harmittaa, kun joutuu paljonkin itse stressaamaan lukujärjetyksestä ja muista järjestelyistä, vaikka niiden pitäisi ymmärtääkseni olla rehtorin asia. No, kyllä tässä varmasti taas vauhtiin pääsee, kun koulu alkaa ja epäselvät kohdal alkaa selkiytyä.

Aamulla oli ihan syksyn tuntua ilmassa, joten sieltä se jo on tulossa, vaikka on vasta elokuun alku.

Saara